

Reflektiiv-integratiivse meetodi ja psühhotehnikute eetikakoodeks
Eesmärk: Käesolev eetikakoodeks sätestab juhised ja eetilised põhimõtted reflektiiv-integratiivse meetodi praktiseerijatele. Selle eesmärk on tagada klientide heaolu, usalduslik suhe ja kutsealane vastutus, mis põhinevad inimlikkusel, teadlikkusel ja enesearengut austaval maailmavaatel. Baydari Reflektiiv-integratiivne meetod ei ole meditsiiniline ega psühholoogiline ravi, vaid toetav, eneseregulatsiooni ja teadliku eluviisi edendav praktika. See eetikakoodeks on raamistikuks kõigile RI meetodi psühhotehnikutele ning selle täitmine võimaldab luua usaldusväärseid, väestavaid ja tervendavaid arenguruume nii klientidele kui praktikutele endile.
1. Inimväärikuse austamine
1.1. RI psühhotehnik kohtleb igat klienti lugupidamise, häbitundeta aktsepteerimise ja hinnangutevaba kohaloluga.
1.2. RI psühhotehnik austab iga inimese maailmavaadet, identiteeti, kultuurilist ja elulist tausta ning autonoomiat oma eluotsustes.
2. Vabatahtlikkus ja teadlikkus
2.1. Klientide osalemine protsessis on alati vabatahtlik ja teadlik. RI psühhotehnik annab enne protsessi algust täpse ülevaate protsessi sisust, eesmärgist, kasutatavatest meetoditest ja piiridest.
2.2. Klientidel on õigus igal hetkel katkestada sessioon ilma põhjust selgitamata.
3. Piiride hoidmine ja usalduslikkus
3.1. Praktik loob turvalise keskkonna, kus kehtivad selged rollipiirid ning vastastikune austus.
3.2. Kõik protsessi käigus jagatud isiklikud andmed, lood ja tunded on konfidentsiaalsed ning neid ei jagata kolmandate osapooltega ilma kliendi kirjaliku loata, välja arvatud seadusega ettenähtud juhtudel.
4. Kompetentsus ja eetiline eneseareng
4.1. RI psühhotehnik tegutseb oma pädevuse piires ja kasutab vaid neid meetodeid, milles ta on väljaõppinud.
4.2. Ta tunnistab oma piiranguid ning suunab kliendi edasi sobivama spetsialisti juurde, kui kliendi probleem või seisund seda nõuab.
4.3. RI psühhotehniktegeleb pidevalt oma enesearengu, supervisiooni ja kutsealase refleksiooniga.
5. Eesmärgipärasus ja koostöö
5.1. Iga protsess on kliendikeskne, selge eesmärgi ja kokkuleppelise suunaga.
5.2. RI psühhotehnikei suru peale oma maailmavaadet ega isiklikke veendumusi, vaid toetab klienti tema enda tee ja tõe leidmisel.
6. Suhete eetika
6.1. RI psühhotehnik ei kasuta kunagi oma positsiooni ära seksuaalsete, finantsiliste ega emotsionaalsete vajaduste rahuldamiseks.
6.2. Seksuaalsed suhted klientidega on keelatud nii protsessi ajal kui vähemalt kaks aastat pärast protsessi lõppu.
6.3. Igasugune isiklik sõprus, koostööväline või muu rollisuhte muutus tuleb läbi arutada ja vajadusel protsess lõpetada.
7. Tasustamine ja ausus
7.1. Tasu suurus ja maksmise tingimused lepitakse kokku enne protsessi algust ja on kliendile selgelt mõistetavad.
7.2. RI psühhotehnik ei luba tasu asendamist ebavõrdsete teenuste, seksuaalteenuste ega emotsionaalse kiindumuse vastu.
8. Reklaam ja avalik esinemine
8.1. RI psühhotehnik vältib eksitavat eneseesitlust ja reklaami. Avalikus suhtluses ja turunduses kasutatakse eetilist, siirast ja tõepärast keelt.
8.2. RI psühhotehnik ei luba end reklaamida ravitseja, psühhiaatri ega psühholoogi nime all, kui tal puudub vastav kvalifikatsioon.
9. Koostöö teiste valdkondade spetsialistidega
9.1. RI psühhotehnik teeb vajadusel koostööd teiste vaimse heaolu valdkonna esindajatega, austades teiste erialade piire ja kompetentsi.
9.2. Klientide suunamine spetsialistide juurde toimub alati heasoovlikult ja kliendi heaolust lähtuvalt.
10. Vastutus kogukonna ees
10.1. RI psühhotehnik on eeskujuks enda aususes, hoolivuses ja teadlikkuses ka kogukondlikul tasandil.
10.2. RI psühhotehnik ei sekku olukordadesse, mis võivad tekitada huvide konflikti või kahjustada kutsealast usaldusväärsust.